Drømmer du om at kunne tilpasse dine skilte til bestemte situationer? Det kan f.eks. være du ønsker at skifte dine skilte hurtigt i forhold til tidspunkter på dagen, lokale aktiviteter, vejret eller ønsker at tilpasse dine skilte til en specifik målgruppe. Dette er muligt med digital skiltning.
Innovation og besparelser i en løsning
Forbrugerne er allerede i dag vant til at blive påvirket af digital kommunikation – vi tager det faktisk som en selvfølge, at kommunikationen er særlig tilpasset vores individuelle behov – især igennem sociale medier. Butikkerne bliver derfor udfordret på dette område, da det kan være svært at lave en reklame der taler til alles behov, og det er her digital skiltning er en meget effektiv løsning.
Udover sværhedsgraden i at ramme et specifikt behov hos forbrugeren med de traditionelle medier, er omkostningen også en væsentlig faktor. De traditionelle medier er dyre og er hurtigt forældede. Digital skiltning giver dig udover besparelser også en øget omsætning, da du forlænger kundebesøget i butikken, forbedrer kundeoplevelsen og gør dit brand mere attraktivt.
Med digital skiltning forbedrer du også din butiks serviceniveau, da du øger informationsniveauet i butikken uden at skulle bruge en ekspedient. Du kan formidle præcis de informationer der er relevante for kunderne på de digitale skærme.
Digital skiltning og touchskærme
Brug digital skiltning til at skabe et unikt brandunivers i din butik, ved at kombinere din kommunikation med touchskærme. Lad kunderne gå på opdagelse alene ved at lade dem se dine produkter, reklamer eller sociale medier på dine touchskærme i butikken. Du bestemmer hvilke elementer kunderne skal se, og hvordan dit brand skal præsenteres.
Digital kommunikations indflydelse på købsbeslutningen
Konkurrencen om forbrugernes opmærksomhed er hård, og det er derfor nødvendigt at nytænke sin kommunikation. Digitale skilte er stærke blikfangere, da de kommunikerer i klare farver, skarpe kontraster og levende billeder. De tiltrækker sig derfor meget opmærksomhed hos forbrugerne, sat i forhold til traditionelle medier.
Herudover skaber de også stor nysgerrighed hos forbipasserende, der måske ellers ville være gået forbi din butik. Når din digitale skiltning har fanget deres opmærksomhed har du få sekunders chance for at trække dem ind i butikken. Det kan du gøre med Instore-TV der er langt mere levende, interessant og opmærksomhedsfangende end traditionel instore marketing. Instore-TV er særlig effektivt til at kommunikere situationsbestemte informationer, som f.eks. produktfordele eller introduktion af et nyt produkt. Herudover kan den rigtige lyd og duft også effektivt påvirke forbrugernes købelyst, da flere af deres sanser stimuleres på samme tid.
Muligheder med digital skiltning
- Planlæg dine reklamekampagner på tværs af dine skærme – både indendørs og udendørs
- Sæt fokus på forskellige begivenheder eller tilbud
- Præsenter nye produkter eller kollektioner
- Byd dine kunder velkommen i butikken
- Hjælp dine kunder med at finde det de søger i butikken
- Vis dine profiler på sociale medier – f.eks. dit instagram galleri
- Nem styring af dine kampagner online, der vises i butikkerne med det samme
- Skab det rette univers i butikkerne
Kontakt LCD-Media og hør mere:
+45 75 73 47 01